Casa
/
articolo
/
Andare in Egitto

Andare in Egitto

autor iconBy Spencer Ho

מצרים, ישראל: הלוך ושוב

התיירות במצרים אינה ברמות שהייתה לפני 5 שנים. בשל המצב הפוליטי הרעוע, אחד מיעדי התיירות הפופולריים בעולם הפך תוך שנים ספורות ליעד מועדף רק על מעט מטיילים אלטרנטיביים.

עם זאת, מי שרוצה לעשות את המסע הקצר למדינה הגובלת בדרום ישראל, יזכה לגלות היבטים ייחודיים של המזרח התיכון, השונה כל כך מישראל וירדן. מהפירמידות של גיזה ועד למוזיאונים הפתוחים של לוקסור, העוברים דרך החופים האקזוטיים ושוניות האלמוגים של הים האדום, מצרים תאפשר לכם לחיות חוויה ייחודית.

שימו לב: ישנן מספר ממשלות המייעצות לאזרחיהן שלא לבקר במצרים ובחצי האי סיני. בעוד שחלקים רבים במדינה בטוחים, חשוב להכיר את המצב לפני הנסיעה.

להגיע למצרים

טיסות למצרים

אייר סיני מציעה 4 קישורים שבועיים מנמל התעופה בן גוריון בתל אביב לשדה התעופה הבינלאומי של קהיר. הטיסה נמשכת שעה ו-10 דקות. אם אתם בירדן, נמל התעופה של עמאן מחובר למספר ערים מצריות.

טיולים מאורגנים

לא קשה למצוא חברות טיולים ישראליות המציעות טיולי חבילה למצרים. לפני ההזמנה, בדקו האם אתם זכאים להחזר במידה והטיול מבוטל מטעמי בטיחות.

על ידי ים

אין קשרים ימיים בין מצרים לישראל. מירדן אפשר לנסוע במעבורת מנמל עקבה לנואיבה. בדוק את המחירים לפני ארגון הטיול שלך, שכן אפשרות זו עשויה להתגלות כיקרה.

דרך היבשה

האפשרות המעשית ביותר למי שרוצה לנסוע למצרים היא דרך היבשה, חציית עמדת הגבול של טאבה, דרומית לאילת. כרגע נקודת גישה זו תאפשר לכם להגיע רק לדרום סיני. ביציאה מישראל יש לשלם מס יציאה של כ-100 ש"ח (עליו מתווספות עוד 5 ש"ח תוספת) כאשר כדי להיכנס למצרים יש לשלם כ-405 לירות מצריות.

אם אתם מתכוונים להרחיק עד שארם א-שייח, תקבלו ויזת תייר חינם בתוקף לשבועיים; עם זאת, אם תרצו להגיע לגן הלאומי ראס מוחמד או לחצות את תעלת סואץ, תצטרכו לקבל ויזה בקונסוליה המצרית בתל אביב או באילת. בדרך כלל, הויזה מונפקת לאחר יום אחד.

טאבה באוטובוס

מעבר הגבול נמצא כ-10 ק"מ דרומית לאילת, העיר הדרומית ביותר בישראל. חברת אגד מחברת את אילת לערי ישראל הגדולות. מירושלים יוצא אוטובוס אגד 444 לאילת. אם אתם מתכננים לנסוע ביום חמישי, שישי או לפני חגים, הגיוני לקנות את הכרטיס שלכם באינטרנט.

מאילת ניתן לנסוע באוטובוס אגד 15 או במונית פרטית.

אם ישראל ידועה לשמצה בהמתנה ארוכה לגבול, מעבר טאבה הוא חריג. הטרמינל מודרני, מאובזר במיזוג אוויר, שירותים וחנות דיוטי פרי.

עוברים למצרים

תחבורה ציבורית

התחבורה הציבורית במצרים די זולה, אבל קשה למצוא באינטרנט את לוחות הזמנים של האוטובוסים הפועלים בסיני, ואם הם מוצאים הם בדרך כלל לא מעודכנים.

כדי לתת לכם מושג לגבי תדירות האוטובוסים בסיני, לוחות הזמנים האלה התקפים לנואיבה, שארם א-שייח' ודהב יהיו שימושיים. בהתארגנות בזמן, תוכלו לשקול את האוטובוס הבדואי שיש לו מחיר קבוע.

ישנם אוטובוסים המחברים את שארם א-שייח' עם קהיר עם יציאות כל היום עד שעות הלילה המאוחרות. אם אתם מתכוונים לחצות את תעלת סואץ, שקלו לקחת את הרכבת, כלי תחבורה נוח ונוח. עם זאת בדוק אם הקישורים פעילים.

מטעמי ביטחון, ממשלת מצרים אינה מאפשרת לתיירים להגיע לקהיר באוטובוס שיוצא מטאבה ועובר בצפון סיני. המסע בין שתי הערים הללו עשוי להתגלות כבעייתי גם עבור מי שנוסע במכונית פרטית. האלטרנטיבה היא להגיע לקהיר דרך שארם א-שייח: הנסיעה אורכת 12 שעות ועולה בסביבות 120 לירות מצריות.

מוֹנִית

מוניות משותפות (עד 10 נוסעים) הן אמצעי תחבורה מאוד פופולרי ולא יקר אם יודעים לנווט. אם אתם בני 5 ומעלה אז המחיר יהיה 50-65 לירות מצריות כל אחד, אולי יותר אם תרצו להגיע לשארם או פחות אם תתמקח. אם אתם רוצים לשכור מונית בעצמכם, דעו שתצטרכו להתמקח זמן רב לפני שתקבלו הצעה ראויה.

מונית משותפת מהגבול לקהיר תהיה יקרה מאוד אם אינכם נוסעים עם אחרים (כ-500 לירות מצריות). במקרה כזה כדאי לגשת לתחנה המרכזית ולקחת מונית עם מטיילים אחרים (80-100 לירות מצריות).

טיפ: הגיעו לצד המצרי של הגבול לפני שהאוטובוס יוצא. אתה יכול לנצל את האפשרות לקחת את האוטובוס לטובתך בעת התמקחות עם נהג המונית. זכור שתצטרך לשנות את הזמן שבו אתה במצרים.

טיולים מאורגנים

משארם א-שייח' תוכלו להזמין חבילת טיול במצרים הכוללת את קהיר, הפירמידות ולוקסור.

לאחר שתצאו מסיני, תוכלו גם להחליט להשתמש בנהג המונית שלכם כמדריך. המחיר משתנה מאוד ותלוי במיקוח. מלונות והוסטלים רבים יכולים לחבר אותך עם אנשים מהימנים.

השכרת רכב

במצרים אפשר לשכור רכב והדלק זול יחסית. למרבה הצער, לתיירים, הנהיגה במצרים אינה קלה: השלטים גרועים, הערים כאוטיות והמצרים נוטים לא לכבד את קוד הכביש המהיר ומגבלות המהירות.